Linkse preutsheid en Haïtiaanse hoeren: dat moest fout lopen

oxfam0

Gisteren per toeval (ja, dat moet ik zeggen, want televisie is slecht) naar een uitzending van Van Gils & Gasten op VRT-1 gekeken. In dit laatavond-praatprogramma ging het, hoe kan het anders, over de misstappen van Oxfampersoneel op Haïti en elders, waar seksfeestjes werden georganiseerd met vrouwelijke inboorlingen.

Een treurig schouwpel was dat,- ik bedoel dat programma. De secretaris-generaal van Oxfam België, ene Stefaan Declercq, zat er zich als een geslagen hond te excuseren, kroop bijna onder tafel van schaamte, terwijl Oxfam-steunpilaar Geena Lisa (voor wie de VRT na het verdwijnen van de speakerinnen de functie van schermmedewerkerscoördinator verzon) haar afschuw uitsprak maar toch aankondigde dat ze zou blijven storten, wat een heldin is dat toch. Er werd stil gesproken, bijna gefluisterd als in een biechtstoel, er ontbrak alleen nog een pastoor om de gesprekstafel met zijn kwispel te ontsmetten van deze onnoemelijke schande die de Belg-maar-niets-met-Oxfam-België-te-maken Roland van Hauwermeiren over de liefdadigheidsorganisatie had gebracht.
Bespeurden we hier een sfeer van morele zelfverheffing en hypocrisie, om niet nog maar eens het woord Gutmensch te gebruiken? Ja natuurlijk. Dit was een vreselijke samenkomst van de zedenpolitie. Had die Van Gils nu echt niemand gevonden om wat tegengas te geven? Om te zeggen: komaan, hulpverleners zijn ook maar mensen? Neen, dat gebeurt niet in dit soort van politieke correctheid vergeven praattoestanden, zie ook De Afspraak. Ik zal het daarom zelf doen, en die vreselijke hoerenloper en rotte appel van Oxfam even uit de wind zetten.

Hoeren en symfoniëen

De Belgische Oxfam-man: “Wat een schande daalt er over ons neer”
Uiteindelijk is prostitutie een economische sector als een ander, zij het tamelijk informeel en fiscaal zo zwart als de nacht. Wat het oudste beroep ter wereld wordt genoemd, is gebaseerd op het feit dat mannen vanuit hun biologische predispositie een snel orgasme verkiezen, waarna hun hormonenspiegel zakt en er weer energie is voor iets anders, een theorie over het ontstaan van de kosmos uitvinden, een symfonie schrijven, of leds in het plafond installeren, ik zeg maar wat. Prostitutie is de hoeksteen van de samenleving, de perfecte match tussen liefde en commerce, en uiteindelijk de reden waarom er niet meer seksuele agressie plaats vindt. En, jawel, dat de vrijgezel Beethoven negen symfonieën schreef in plaats van eindeloos in het park rond te lopen achter vrouwen die hij toch niet kon krijgen, hebben we ook aan de Weense hoeren te danken.

Geena Lisa: “één rotte appel voor tienduizend gezonde”

In het Europa van vandaag verschuift de sector steeds meer van de raamprostitutie naar de zogenaamde escort, vrouwen die privé ontvangen of aan huis komen, waarbij zich ook een zeker hobbyisme of zelfs een ruileconomie ontwikkelt (een beurt in ruil voor een grondige opkuis van de tuin bijvoorbeeld). In Nederland en België worden prostitué(e)s vandaag respectvol sekswerkers genoemd, en kan je zelfs via het ziekenfonds al een escort aan huis laten komen indien de behoefte daartoe bestaat.
Essentieel blijft het principe “loon naar werken”: het kan niet dat een vrouw uit pure miserie haar lichaam verkoopt voor twintig euro of zich laat uitbuiten door een pooier, daarom zijn hoerenvakbonden een goede zaak. Daarom hoop ik ook, eis ik zelfs, dat die Haïtiaanse vrouwen zich degelijk lieten betalen, want dat ware pas schandalig: seks voor een kom rijst of zo, ja, dan zou ik revolteren. Maar daarover ging het debat bij Van Gils dus bijlange niet.

Christelijk

Salvator Dali: De Verzoeking van de H. Antonius (1946)
Voor de rest kan ik me perfect voorstellen dat zo’n hulpverlener ter plekke behalve eten en drinken ook wel eens van bil wil gaan, of zelfs eens de bloemetjes wil buiten zetten in samenwerking met de lokale bevolking. Het is zelfs een vorm van wederkerige noodhulp: materiële steun in ruil voor seksuele zorgverlening.
Dat de linkse NGO-zuil hierover zo’n misbaar maakt (nu komt ook Artsen Zonder Grenzen snel uit de kast, onder het motto: wie eerst communiceert heeft half gewonnen), alsof ze engelen uitstuurt naar de rampgebieden, heeft te maken met haar gebrek aan feeling voor de menselijke conditie, en een miskenning van het driftleven,- ik heb er geen andere verklaring voor. Alles moet geregeld worden in het maakbaar universum, en elke uitspatting beteugeld. Vandaar ook 30 dagen zonder vlees, een maand alcoholvrij, vier weken niet vloeken,… de Christelijke vasten is getransformeerd tot een reeks campagnes waarbij ik me afvraag wanneer het maandje zonder seks aan de beurt komt. Dit onmenselijk humanisme is de verklaring waarom ze bij Van Gils zo te neergeslagen troost zochten bij elkaar omwille van dat exotisch feestje.

Daar had mijn nonkel pater met zijn zeven negerinnen nooit last van, we gaan erop achteruit. Zedige plaatjes met goed aangeklede vrouwen die koken, daar doet Oxfam het mee, en hier en daar een condoom uitdelen. Vermenging met de lokalen mag niet, en lol trappen al zeker niet. Of hoe links-progressief vandaag vooral de kwezelarij cultiveert. Mei ’68 en zijn nasleep blijven ons verbazen. Zeker komen naar mijn lezing over deze en andere metamorfosen van de vrijheid-blijheid-revolte.

Vindt u deze column interessant, leerrijk, controversieel, of hebt u tenminste eens goed kunnen lachen? Dan is een donatie, hoe bescheiden ook, misschien een goed idee.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op Linkse preutsheid en Haïtiaanse hoeren: dat moest fout lopen

  1. Hans Becu zegt:

    Heel pertinent. En het verklaart in ruime mate mijn toenemende irritatie voor alles wat links is, en voor al de politiek correcte onzin die uit protestants Scandinavië komt. Eigenlijk hebben groenen en socialisten naadloos de rol van de pastoors van ooit overgenomen. Het groot gelijk, en net zoals de pastoor zijn meid vogelde, organiseren Oxfam directeuren sexfeestjes met de miekes, en gaan de “progressieve” culturos permanent met elkaar van bil, om dan achteraf te roepen dat het tegen hun goesting was. Ze zijn dus veel erger. Het zijn daarenboven anti-individualistische collectivisten met een maakbaarheidsobsessie die rampen aanricht, omdat die op geen enkele manier rekening houdt met de aard van het beestje. Principeruiterij en totaal gebrek aan gezond verstand en pragmatisme dus. Dus vind ik de katholieke pastoors van ooit eigenlijk nog stukken correcter. Die maakten tenminste nog het onderscheid tussen een dagelijkse zonde en een doodzonde. Links ziet allang geen gradatieverschillen meer, maakt van elke mug een olifant en legt op elke slak zout. De pastoors vonden ook nog dat mensen ook in zekere mate persoonlijk verantwoordelijk waren voor hun misstappen. Links collectiviseert elke verantwoordelijkheid op basis van dat hemeltergende sociaal determinisme. En de pastoors gaven je tenminste nog de kans op in alle discretie je zonden te biechten. Bij de linkse moraalridders, herauten der transparantie, betekent 1 keer scheefpoepen het einde van je carrière, je gezinsleven en je reputatie. Want als je te biechten gaat, is het en plein public op TV. En last but not least : de pastoors leerden je ook het leven te aanvaarden zoals het is, de mensen te aanvaarden zoals ze zijn. Die relativerende gedachte bracht toch een zekere rust. Links stikt permanent van heilige verontwaardiging, en wil voor elke scheet per direct een oplossing, slaagt daar uiteraard niet in waardoor het in innige samenwerking met de gelijkgestemde pers een permanent gevoel van angst, irritatie en frustratie creëert. Zoek daar maar de oorzaken van suïcide, depressies en burn-out. Voorbeeld politicus Nieuwe Pastor : Savonarolo Calvo met zijn inquistiekop.

  2. Eric zegt:

    Het goedpraten van het gedrag van de linkse engelen in het barre zuiden gaat me veel te ver. In een land dat volkomen in puin ligt, met een bevolking die op de rand van de hongerdood balanceert, organiseer je geen dagen durende seksfeestjes, zeker niet als hulpverlener. Dan steek je de armen uit de mouwen, verzacht je door het aandragen van voedsel het leed en doe je dus waarvoor je betaald wordt. Maar deze meneer waarover het gaat dacht slechts aan het permanent bevredigen van zijn begeerte naar zwarte slavinnetjes. Volgens één van de prostituées (die door hem met geld van goedzakkige donateurs rijkelijk betaald werd) kwamen er tot vier meisjes per dag over zijn vloer. Dit zijn dus de kerels die constant lopen te declameren dat de armoe uit de wereld geholpen moet worden, die superkapitalist Trump (die door zijn doortastend beleid al meer mensen uit de armoede heeft gesleurd dan Oxfam in decennia vermocht) constant kapittelen en die elkeen in het ‘rijke’ westen een lucratief schuldgevoel omwille van het koloniale verleden trachten aan te praten. Mag ik even kotsen, a.u.b.? Het wordt tijd dat al deze NGO’s hun zogenaamde ontwikkelingshulp staken, dat de noodzakelijke hulp op het niveau van staten wordt georganiseerd met geld van belastingbetalers die precies weten hoeveel van hun euro’s jaarlijks rechtstreeks naar de armen (en niet naar hulporganisaties of corrupte regimes) gaan en dat de professionele hulpverleners die in Afrika, Zuid-Amerika en Azië graag grote sier houden hier deemoedig een bescheiden baan van vuilnisophaler, pompier, armendokter etc. opnemen. Zo kunnen ze dan leren hoe de echte wereld is, iets wat je in dure villa’s tussen het zuiderse groen bij een zalig wijntje of achter het stuur van hoge 4×4’s nogal makkelijk vergeet.

  3. Eric zegt:

    Onderstaand artikel geeft een iets realistischer beeld van de bedrijvigheden van de gutmenschen in Haïti, Ivoorkust en Zuid-Soedan. Kinderen van zes die in ruil voor voedsel hun ‘redders’ moesten bevredigen, jonge meisjes die onbetaald verkracht werden, etc. ““What I found surprising was that it was a problem for every organisation, regardless of what they delivered, what kind of organisation they were….. Ms Csaky declined to name the 23 organisations implicated but said they were across the “full spectrum” of aid agencies, NGOs, peacekeeping forces and UN agencies.” Deze breedschalige verkrachtings- en uitbuitingscultuur ontstond meer dan 10 jaar geleden, was bij de top van de organisaties bekend maar werd met de mantel der naastenliefde toegedekt en er werd niks tegen gedaan. Het gaat dus niet om een beetje onschuldig amusement van goed bedoelende welzijnswerkers, zoals Sanctorum het graag wilt laten voorkomen (over ‘fake news gesproken !).

    http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/oxfam-latest-sex-scandal-prostitution-rape-children-haiti-warned-2008-save-the-children-a8214781.html

    • Hans Becu zegt:

      De massale persaandacht voor de pedofilie in de kerk (300 verjaarde dossiers, geen enkel bewijs, behalve van Gheluwe, van enkele jaren terug staat wel in schril contrast met de totaal kritiekloze houding van de pers t.a.v. Ngo.s. Niet wat men zegt is belangrijk, maar wie het zegt, en niet wat men doet is belangrijk, maar wie het doet. Hopelijk zijn we hiermee definitief het tijdperk ingetreden van de grote ontmaskering der nieuwe moralisten. En blijft het nu niet bij de van Gheluwe van de Ngo’s, die Van Hauwermeiren, die even obstinaat als Van Gheluwe van de prins geen kwaad weet (het was maar een relatietje….)maar komt de onderste steen boven. Maar ik voel al aan mijn water dat het niet zal gebeuren…want dit is een georchestreerde aanval van “rechts” tegen de georganiseerde ontwikkelingshulp. “Rechts” wil die immers ondermijnen, zie je. Hoelang slikken we dit nog ?

      • Eric zegt:

        Natuurlijk. Terzake is er als de kippen bij wanneer Dewinter stomweg de kerels van Gouden Dageraad gaat bezoeken. Dan wordt over dit akefietje een ganse week gezeverd. Tot heden is daarentegen nog geen minuut van Terzake aan het internationaal schandaaldossier inzake ngo’s besteed. Iedereen weet ervan, behalve de vrt-nieuwsdienst. Vriendjes dekken vriendjes, zo gaat dat !

Reacties zijn gesloten.