Mohammed, ik heb uw … gezien.

Hiermede verklaar ik het 93ste Brussels Autosalon plechtig voor geopend. Hopelijk met nog meer ministers die als een klein kind op een brommer paraderen voor de verzamelde pers, nog meer halfnaakte babes op glimmende bolides, en hopelijk als première voor deze editie, bij wijze van slotapotheose: een bezoek van ex-Syriëstrijders, dit speciaal om de kogelvrije versies te testen.
Ik hou van dit salon, een echt volksfeest is het, waar alle remmingen die met civilisatie te maken hebben, verdwijnen. Elk jaar betrapt de security masturberende mannen in de nabijheid van de bikini’s, echt waar. Zodanig dat elke avond het sperma van het tapijt moet geschraapt worden. Dit jaar echter komt wellicht het zwaardere geschut aan bod. Terwijl Miss Fiat zich onder de pompbak verstopt, zullen Miss BMW en Miss Mercedes eendrachtig de geradicaliseerde kalasjnikovs oraal behandelen, tot hun bezitters na talrijke salvo’s op het tapijt slap en uitgeput neerzijgen. Waarna de schaar ter hand kan genomen worden, zie afgelopen donderdag.

Maar nu tijd voor (nog) luchtiger nieuws. Een goede zeven miljoen vehikels rijden er op de Belgische wegen, waarvan één miljoen vrachtwagens. Trek daar de minderjarigen, dementen en filosofen van af, en ongeveer elk varken met een rijbewijs heeft een auto.
Toch zit er nog rek in de verkoop, dankzij de bedrijfswagens, voor het overgrote deel diesels, die vrolijk fijn stof spuiten en de levensverwachting verkorten, wat dan toch weer meer ruimte op de baan geeft. Ook de ongevallen op de weg zelf zorgen voor die verruiming: nu al 16 verkeersdoden in januari, dat is dubbel zoveel als Al Qaeda in Parijs kon neerknallen.
Spotgoedkoop is die benzine tegenwoordig, dus bollen maar, dankzij de immer spuitende oliefonteinen in Arabië, waar de versteende drollen van de profeet zich doorheen de eeuwen hebben omgezet in het zwarte goud waarmee hoger vermelde jeugdvereniging wordt gesponsord.

Overigens: liever aan 220 km per uur door de voorruit vliegen, dan in een stilstaande trein braden als varken aan ‘t spit (elke zomer prijs), fietsend over een loslopend zwijn verongelukken, of hoestend en kwijlend creperen in WZC Herdershove, ook al is men omringd door knappe ergoterapeutes (ik heb er al eentje gereserveerd), elke dag andere want toch niet herkend door de dementerende residenten.
De snelle dood dus van de jager, onderweg en met veel tumult. Het verkeer is de enige ruimte waar mannen nog heer en meester zijn, alle veiligheidscampagnes ten spijt.
Marokkanen in (uiteraard gestolen) zwarte BMW’s zijn evenwel gewaarschuwd: meertonige claxons, bijvoorbeeld de begintonen van ‘Charlie, ik heb uw kat gezien’ (verkrijgbaar in cultureel aangepaste versie voor moslims), zijn eigenlijk afgaande diefstalarmen. In Antwerpen, waar op elke hoek van de straat een paracommando staat, worden deze signalen onmiddellijk herkend, waarna weer een groot vuurwerk losbarst en Bart De Wever de gaten in het kostbare weefsel mag dichten.
Neen, dit salon kan niet meer kapot, warm wordt het sowieso. En gezien er al drie varkens door dit BMW-gesponsord stukje lopen, is het tijd voor wat Halal. Na Charlie, Boko Haram en Verviers mogen de BMW’s voor twee kamelen of drie maagden ’t stuk over de toonbank en zijn we eindelijk af van dat linkse emancipatiegeneuzel.
Als het bliksemt in Parijs, knettert het in Brussel. Ik ga alvast post vatten bij de BMW-stand, het gereedschap in de hand.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Mohammed, ik heb uw … gezien.

  1. Hans Becu zegt:

    Wat een gezaag. BMW heeft meer voor de integratie van allochtonen gedaan dan alle sossen en Groenen bijeen. Ik rijd ook BMW. Mohammed ook. Die BMW geeft ons een gevoel van verbondenheid. En gemeenschappelijke normen en waarden. Er komt overigens volgend jaar een nieuwe supersnelle street-race versie uit : de “IS” . Op halal benzine.

Reacties zijn gesloten.